Creştini Liberali

Pentru Dumnezeu, şi pentru dragoste.

Păcaturile din Sodoma | Nu a fost homosexualitatea | De Mary Pearson

Mărimea textului:

De ani de zile oamenii au acceptat fără întrebare, că păcatul Sodomei a fost homosexualitatea. O examinare mai atentă a poveştii în sine, combinate cu alte pasaje, din Vechiul şi Noul Testament, arată că acest lucru nu este deloc aşa.

 

Geneza 18, 19 Ne spune povestea a doi îngeri care au venit la casa lui Lot, pentru a salva familia de la distrugerea iminentă a oraşului "din cauza răutăţii sale mare".

 

Geneza 18:20-21 "Şi Domnul a zis: ,,Strigătul împotriva Sodomei şi Gomorei s'a mărit, şi păcatul lor într'adevăr este nespus de greu. 21 Deaceea Mă voi pogorî acum să văd dacă în adevăr au lucrat în totul după zvonul venit pînă la Mine; şi dacă nu va fi aşa, voi şti."

 

Observaţi că forma exactă de răutate nu este menţionată. Povestea continuă:

 

Geneza 19:4-5 "Dar nu se culcaseră încă, şi oamenii din cetate, bărbaţii din Sodoma, tineri şi bătrîni, au înconjurat casa; tot norodul a alergat din toate colţurile. 5 Au chemat pe Lot, şi i-au zis: ,,Unde sînt oamenii cari au intrat la tine în noaptea aceasta? Scoate -i afară la noi, ca să ne împreunăm cu ei."

 

Ştim că în întreaga istorie homosexualii au reprezentat doar aproximativ 10% din populaţie. Dacă "toţi bărbaţii de la fiecare parte a Sodomei - tineri şi bătrâni - până la ultimul om" a luat parte la această tentativă de viol, atunci 90% dintre ei au fost heterosexuali!

 

Geneza 19:6-8 "Lot a ieşit afară la ei la uşă, a încuiat uşa după el, 7 şi a zis: ,,Fraţilor, vă rog, nu faceţi o asemenea răutate! 8 Iată că am două fete cari nu ştiu de bărbat; am să vi le aduc afară, şi le veţi face ce vă va plăcea. Numai, nu faceţi nimic acestor oameni, fiindcă au venit supt umbra acoperişului casei mele."

 

Orientarea homosexuală a fost recunoscută de către societate numai aproximativ o sută de ani în urmă, deci Lot probabil au presupus că toţi bărbaţii erau heterosexuali.

 

Oferta lui Lot dintre fiicele sale virgine arată absenţa totală a valorificării femeilor în această cultură. Bărbaţii, pe de altă parte, au fost invitaţi, şi ospitalitatea a fost o parte vitală a culturii în aceste zile, fără restaurantele sau hotelurile pentru călători. Nu a fost doar o chestiune de bune maniere, un călător putea muri fără ospitalitatea străinilor, şi astfel a fost o chestiune de onoare că Lot să protejeze oaspeţii sai.

 

Lot a fost un străin în Sodoma. El sa mutat de acolo, dar nu a fost niciodată acceptat. Invitaţii lui au fost, de asemenea, din afară, şi sodomiţiilor (locuitorii din Sodoma) nu le plăceau străinii. Aceşti oameni nu au fost în căutarea de sex. Dacă într-adevăr, au vrut să facă sex cu îngerii, a fost violul, care era problema, nu doar sexul. Dominaţia a fost frecvent dovedit prin viol atuncea, pentru a purta cu un bărbat ca cu o femeie a fost cea mai cumplită formă de umilire posibilă.

 

Cazul împotriva homosexualilor se bazează pe tentativă de viol a îngerilor, exista mai multe lucruri de luat în considerare:

 

Amintiti-va că Dumnezeu menţionează păcatul Sodomei înainte de tentativă de violare a îngerilor, astfel încât aceasta nu este motivul pentru care Dumnezeu a hotărât să distrugă oraşul.

 

În plus faţă de povestea din Geneză, există alte 27 de referinţe în Biblie la Sodoma, şi nici unul dintre ei nu menţionează homosexualitatea sau violul! Păcatele menţionate sunt imoralitate, idolatrie, şi în-ospitalitate. Pentru a fi specific, ele sunt denumite în continuare: rebeliune, corupţie, nedreptate, crimă, lăcomie, furt, aroganţă, semeţie, fărădelege, blasfemie, maltratarea de săraci, adulter, minciună, mândrie, proorocii falşi, cruzimea şi lipsa de îngrijire faţa tineri, etc.

 

Această tentativă de viol de îngeri la Sodoma a fost despre violenţă şi dominaţie, comise în principal de către heterosexuali. De a compara aceasta cu o relaţii de dragoste între doi bărbaţii este ca a spune că violul este ca şi căsătoria, pur şi simplu pentru că ambele implica un act sexual. Nu există nici o asemănare!

 

Sodoma a fost un oraş detestabil, plin de imoralitate şi in-ospitalitate, dar tentativă de viol a îngerilor, pe care prejudecăţile împotriva homosexualilor se bazează, nu a fost motivul pentru distrugerea oraşului.

 

Unii ar spune că "imoralitatea" menţionată este homosexualitatea. Dar nu există nici o bază biblică pentru această privire.

 

Desigur, există şi homosexuali imorali, la fel cum sunt şi heterosexuali imorali, dar homosexualitatea, şi prin ea însăşi, nu poartă nici o implicaţie de moralitate sau imoralitate, la fel ca heterosexualitatea.

 

O poveste aproape identică se găseşte în Judecători 19. Totuşi, în acest caz, bărbaţii cear violează concubina care este oferit în schimb pentru oaspeţi. Bărbaţii au abuzat de ea toată noaptea, iar femeia a murit ca urmare, dar nu am văzut acest pasaj folosit împotriva heterosexualilor, deşi rezultatul a fost mult mai cumplit.

 

Isus Hristos menţionează Sodoma doar de două ori, o dată când el a fost acuzat de a fi un mâncăcios şi băutor de vin, şi apoi, când El a spuns ucenicilor săi să iasă în perechi pentru fiecare oraş pe care intenţiona să viziteze, şi El spune:

 

Luca 10:10-12 "Dar în oricare cetate veţi intra, şi nu vă vor primi, să vă duceţi pe uliţele ei, şi să ziceţi:" 11 "Scuturăm împotriva voastră, chiar şi praful din cetatea voastră, care s'a lipit de picioarele noastre; totuş să ştiţi că Împărăţia lui Dumnezeu s'a apropiat de voi. 12 " Eu vă spun că, în ziua judecăţii va fi mai uşor pentru Sodoma decît pentru cetatea aceea."

 

Vă se pare că Isus vorbeşte despre homosexualitate cu referirea lui la Sodoma? Nu! El se referă la în-ospitalitatea oraşelor în care nu sunt bun veniţi. Ospitalitatea care ar fi atât de vitală pentru supravieţuirea lor corespunde exact cu povestea originală a Sodomei în care ospitalitate a fost problema cu Lot şi a Îngerilor.

 

Cu siguranţă, în cazul în care Isus foloseşte povestea Sodomei pentru a ilustra mesajul Său de in-ospitalitate, atunci păcatul Sodomei a avut mai mult de a face cu in-ospitalitatea decăt cu homosexualitatea?

 

Singurul loc unde sexualitatea este menţionată ca una dintre păcatele Sodomei este 2 Petru 2:4 şi Iuda 1:7 și 6 Aceste carti au fost scrise mai multe generaţii după moartea apostolilor şi au fost vorba despre încălcarea ordinii naturale de viaţă, atunci când fiinţele angelice şi umane au relaţii heterosexuale.

 

Sexualitatea noastră este un dar de la Dumnezeu. Dacă Dumnezeu a creat homosexuali ca homosexuali, rezultă firesc că El ne iubeşte exact modul în care El ne-a făcut.

 

Articol Recomandat: Romani 1 şi 2

 

 

>

Tweet

 

 

Înapoi în meniu

 

Înapoi pe pagina principală

 

Copyright © 2009 Mary Pearson & ChristianGays.com. Toate drepturile rezervate