Creștini Liberali

Pentru Dumnezeu, și pentru dragoste.

Femei în Biserică | Rolul femeilor în Biserică | De Ann Nyland și Donovan Marks

Mărimea textului:

Galatieni 3:27-28: "Toți cari ați fost botezați pentru Hristos, v'ați îmbrăcat cu Hristos. 28 Nu mai este nici Iudeu, nici Grec; nu mai este nici rob nici slobod; nu mai este nici parte bărbătească, nici parte femeiască, fiindcă toți sînteți una în Hristos Isus."

 

Noi afirmăm că există un loc în viață și în lucrarea Bisericii creștine pentru credinciosi, indiferent de rasă, etnie, sex, identitate de gen sau orientare sexuală. Pe această pagină, vom lua în considerare rolul femeilor în Biserică.

 

Noi dovezi din Noul Testament dezvăluie că primii Creștini închinaț în biserici care au fost menționate în litere în funcție de supraveghetori lor de sex feminin (Faptele Apostolilor 12:12, 16:40; I Corinteni 1:11) Au fost învățători femei, cum ar fi Aquila (Faptele Apostolilor 18:24-26 și femei care au lucrat alături de Apostolul Pavel în evanghelizare, cum ar fi Evodia și Sintichia (Filipeni 4:2-3) Au existat diaconi femei, precum Fivi (Romani 16:1-2), și chiar un apostol de sex feminin este numit în Scriptură, Iunia (Romani 16:7).

 

Să examinăm cu atenție rolurile pe care unele dintre aceste femei a avut în Biserică, pe baza dovezilor din Noul Testament.

 

Evodia și Sintichia, co-lucrătoriloare cu Apostolul Pavel

Filipeni 4:2-3: Îndemn pe Evodia și îndemn pe Sintichia să fie cu un gînd în Domnul. 3 Și pe tine, adevărat tovarăș de jug, te rog să vii în ajutorul femeilor acestora, cari au lucrat împreună cu mine pentru Evanghelie, cu Clement și cu ceilalți tovarăși de lucru ai mei, ale căror nume sînt scrise în cartea vieții." Mai sus, în scrisoarea Apostolulul Pavel către Filipeni găsim două exemple de femei care au lucrat împreună cu Apostolul Pavel, în răspândirea Evangheliei. Ce dovezi, găsim femeilor în roluri hirotonit? Două femei ne vin în minte, Diaconița Fivi și Sfîntă Iunia, Apostolul, care este venerat în Est și în Bisericile Ortodoxe Orientale ca un sfînt.

 

Deaconița Fivi

Romani 16:1-2:"Vă dau în grijă pe Fivi, sora noastră, care este diaconiță (Sau: slujitoare.) a Bisericii din Chencrea; 'o primiți în Domnul, într'un chip vrednic de sfinți, și s'o ajutați în orice ar avea trebuință de voi; căci și ea s -a arătat de ajutor multora și îndeosebi mie."

 

Romani 16:7: "Spuneți sănătate lui Andronic și lui Iunia, rudele mele și tovarășii mei de temniță, cari sînt cu vază între apostoli. Ei au venit la Hristos mai înainte de mine chiar."

 

Numele de sex feminin Iunia apare de mai mult de 250 de ori în inscripțiile găsite în Romani singur, întrucât numele de "Iunias" nu a fost găsit nicăieri. Cele mai vechi comentator pe Romani 16:7 menționează Iunia ca de sex feminin, Gură de Aur (secolul al patrulea) scrie de a a fi un apostol minunat. Dar a fi deosebit printre apostoli: un semn minunat de laudă, care este! Ei au fost remarcabile pe baza lucrărilor și acțiunile lor. Într-adevăr, cât de mare înțelepciune de această femeie trebuie să fi fost că ea a fost chiar considerat demn de titlul de apostol. Cea mai vechie sugesție ca Iunia a fost un bărbat vine din secolul al 13-lea, atunci când Aegidius de Roma, menționează pe Iunia ca "bărbat de onoare."

 

Din păcate, multe Biblii încă încearcă să ascundă acest apostol de sex feminin și traduce numele ei ca Iunias de sex masculin, pentru care nu există nicio bază Biblică.

 

Apostolul Pavel este adesea citat ca vehement împotriva hirotonirea femeilor

Nimic nu ar putea fi mai departe de adevar. De fapt, scripturile adesea citate pentru a condamna hirotonirea femeilor, sunt de fapt afirmări a rolul femeii în biserică. După cum veți vedea mai jos, aceste versete au fost distorsionate să însemne opusul din ceea ce Apostolul Pavel a scris.

 

1 Corinteni 14:34-35 "Femeile să tacă în adunări, căci lor nu le este îngăduit să ia cuvîntul în ele, ci să fie supuse, cum zice și Legea. 35 Dacă voiesc să capete învățătură asupra unui lucru, să întrebe pe bărbații lor acasă; căci este rușine pentru o femeie să vorbească în Biserică."

 

În studiul ei, cu privire la cuvintele din Biblie, Dr. Ann Nyland scrie " Aceste cuvinte sunt citate din scrisoarea trimisă către Pavel de biserica din Corint. El citează din această scrisoare în 1 Corinteni 7:1, se referă la el în 7:25, 36, 39; 8:1; 9:3."

 

J.M. Holmes rezumă această secțiune a scrisorii lui Apostolul Pavel, după cum urmează: " El citează opinia facționistă, mustră furios susținătorii săi, afirmă autoritate proprie, îndeamnă pe toți să fie dornici să proorocească, și comenzile pe care nimeni nu o interzice să vorbească în limbi."

 

Mai degrabă decât condamnarea hirotonirea femeilor, scrisul lui Apostolul Paul de mai sus afirma statutul lor egal. Această interpretare din versetele de mai sus este în concordanță cu scrisoarea lui Apostolul Pavel către Galateni unde scrie, "Toți cari ați fost botezați pentru Hristos, v'ați îmbrăcat cu Hristos. 28  Nu mai este nici Iudeu, nici Grec; nu mai este nici rob nici slobod; nu mai este nici parte bărbătească, nici parte femeiască, fiindcă toți sînteți una în Hristos Isus."Galatieni 3:27-28

 

 

>

Tweet

 

 

Înapoi în meniu

 

Înapoi pe pagina principală

 

Copyright © 2008 Donovan Marks.